İnternet Reklamlarına Vergi Geldi

Google Vergisi diye de adlandırılan düzenlemeye göre internet reklamlarına vergi geldi biliyorsunuz değil mi? Üstelik Cumhurbaşkanlığı kararıyla sosyal medya mecralarında yayınlanacak reklamların büyük bölümüne %15’lik gelir/kurumlar vergisi stopajı düzenlemesi yapıldı. Youtube, Google ve Facebook gibi arama ve soysal medya mecralarına reklam verenler artık %15’ini vergi dairesine yatıracaklar.

Böylelikle milyonlarca liralık, önemli vergi kaybının önüne geçilmiş olacak.

Yapılan araştırmalar sonucunda, Türkiye’deki dijital reklam pazarının 3 milyar liraya ulaştığı ve bu araştırmalardan yola çıkarak, rakamlar da incelenerek Türkiye’nin dijital alandaki vergi kaybının yıllık 450 milyon lira olduğu söyleniyor.

Yapılan düzenlemeyle Türkiye’de kurulu şirketlerle, reklam yayınlayan yabancı şirketler arasındaki rekabet eşitsizliğinin giderilmesi asıl hedef. Yani zaten Türkiye’deki yayıncılar Kurumlar Vergisi mükellefi olduğundan dolayı Türkiye’deki yayıncılara reklam verenler için ek bir vergi getirilmedi fakat  yabancı ülkelere, gelirlerini transfer eden söz konusu şirketler için önlem alınmış oldu.

Yalnızca şirketlere de değil, bunların yanında sosyal medya üzerinden gelir elde eden, sosyal medya fenomenleri için de aynı düzenleme söz konusu. Sosyal medyada  yayınlanan reklamlar üzerinden hatırı sayılır paralar kazanan sosyal medya fenomenlerine veya reklam işini tek başına yapan yerli, yabancı kişilere, reklam veren şirketler de bu duruma dahil. Yalnızca reklama aracılık eden reklam şirketleri veya reklamı kendisi alan yayın kuruluşlarına verilen reklamlar için kesinti söz konusu değil.