Reklam planlaması, tasarım kadar önemli bir konu.

 Reklam planlama özet olarak, hedef kitleye ulaştırılmak istenen reklamın hangi sosyal medya mecralarında yayınlanacağına
karar verilmesi sürecidir.Reklam planı oluşturulurken ilk önce reklam amaçları planlanır ve yapılan plan doğrultusunda da kullanılacak sosyal medya mecralarından hangisi ya da hangilerinin daha doğru olacağı kararı verilir.Doğru bir reklam planlaması hazırlamadan önce hedeflerin doğru belirlenmesi gerekli.Belirlenen hedefler doğrultusunda, reklam planlamsı yapılırken de önemli bazı soruların cevaplarına ihtiyacınız olacaktır.

Vermek istenilen mesaj nedir?
 Hedef kitle kimlerden oluşuyor?
 Hedef kitleye hangi sosyal medya mecra-mecraları aracılığı ile ulaşılmalıdır?
Hangi zamanda yapılmalıdır?
Ayrılan bütçe nedir?
 Reklam planlaması yaparken bu soruların cevapları size oldukça yardımcı olacaktır.

Farklı,özgün, akılda kalıcı ve çarpıcı bir şekilde hazırladığınız reklam tasarımınızı,uygun sosyal medya mecrasında, uygun zamanda yayınlamazsanız yani reklam planlamasını doğru yapmamışsanız hem reklam veren hem de reklam ajansı başarısız olacaktır.Tasarımda elde edilen tüm başarı bir anda yok olacaktır.

Reklam başarılarının büyük bölümü -yarısından fazlası diyebiliriz- doğru reklam planlamasına bağlıdır.

Reklam planlamasında ise en önemli unsur Zamanlama!Bunu en güzel şöyle anlatabiliriz galiba;

Hedef kitlenizi,reklamınızı ayarladınız her şey gayet güzel ama reklamı yayına alacağınız zamanı es geçtiniz.Ya reklamı yayına aldığınız zamanlar içerisinde belirlediğiniz hedef kitleniz sosyal medyayı aktif kullanmıyorsa? İşte burada takılı kalmanız olası, çünkü böyle olduğunda beklediğiniz geri dönüşü alamazsınız.

Hedef kitleyi, doğru analiz etmek zamanlama kadar önemli.Reklamın,doğru ve istenilen hedef kitleye ulaşması için,ulaşmak istediğiniz hedef kitle neleri takip eder,hangi sosyal medya mecrasında hedef kitle yakalanabilir hatta ulaşılmak istenen hedef kitle nerelerden geçer bile oldukça önemli.Şöyle ki,reklam yayınlamak için açıkhava platformu seçtiniz peki ama oradan geçen kişiler hedef kitleniz içerisinde mi?Düşündünüz,araştırdınız mı?Eğer cevabınız “hayır” ise üzerinde emek,mesai harcadığınız ve büyük hevesle geri dönüş almak için sabırsızlandığınız reklamın başarılı olmasını beklememelisiniz.

Tabi ki hedef kitlenize ulaşamazsınız değil ama beklentinizi karşılamayacaktır bu bir gerçek.