Sponsorlu reklamlar, sosyal medyada bilinir olmanız için oldukça önemli. Sponsorlu reklamlar,özenle hazırlayıp yönettiğiniz sosyal medya hesabınızı,sizden haberi olmayan potansiyel takipçilerinize tanıtmak için en uygun yollardan biri.

Günümüzde en büyük iletişim ve etkileşim yolunu sosyal medya oluşturuyor.Artık kişiler ihtiyaçlarının büyük bir bölümünü sosyal medya üzerinden karşılıyor.Bu nedenle ulaşmak istediğiniz hedef kitleyle bağlantı kurmanın en hızlı ve etkili yolu sponsorlu reklamlar.Üzerinde “Sponsorlu” yazan görseller Facebook ve Instagram’da, özellikle son dönemlerde sıkça karşımıza çıkıyor.  Hani şu “ben böyle bir hesabı takip etmiyorum,bu ne?” diye şaşırdığımız görseller işte onlar sponsorlu reklamlar.

Sosyal medya hesaplarınızdan beklediğiniz etkileşimi alabilmek ve tanınır olmak için doğru bir sponsorlu reklam çalışması yapmanız gerekiyor. “O kadar uğraşıyorum ama istediğim etkileşimi alamıyorum”,”reklam ajansıyla çalışıyorum beklediğim etkileşimi alamıyorum” diye mi düşünüyorsunuz? Peki, sponsorlu reklam çalışmalarına  ne kadarlık bir bütçe ayırdınız? Sponsorlu reklam çalışmaları için bütçe ayırdınız mı?

Şöyle ki;

Sosyal medya hesabınız düzenli, etkin ve aktif olarak kullanılıyor ya da bir reklam ajansı tarafından yönetiliyor. Peki sosyal medya hesabınızda yapılan çalışmaları kimler görüyor? Sadece sosyal medya hesabınızı takip edenler  ve hashtagler ile ulaştığınız kişiler. Sponsorlu reklamlar, sosyal medya hesabınızı takip etmeyen,sizden haberdar olmayan potansiyel takipçilere ulaşabilmeniz için en uygun ve etkili yoldur.

Sponsorlu reklamlar kullanılan diğer reklam yollarına göre daha uygun maliyetlidir. Belirlediğiniz düşük bir bütçeyle bile başlayabilirsiniz. Detaylı hedef kitle seçimiyle istediğiniz şekilde düzenleyebilirsiniz. Reklamınızı görmesini istediğiniz kitlenin, yaş ve cinsiyet ile ilgili alanlarını,demografik özelliklerini ve konumunu belirleyebilirsiniz. Böylece reklam hedefinizi daraltıp bütçede tasarruf sağlayarak gereksiz harcama yapmamış olursunuz.

Sponsorlu reklamlar, Facebook ve Instagram üzerinden ayrı şekilde verilebilir. Ancak,Instagram reklamları Facebook’a bağlı olduğundan, isterseniz Facebook reklam paneli üzerinden yayınladığınız sponsorlu reklamları aynı anda Instagram’da da yayınlayabilirsiniz.

Sosyal medya hesaplarım gayet özenli,içeriklerim özgün ve farklı her şey olması gerektiği gibi ama istediğim etkileşimi alamıyorum diyebilirsiniz. Bunun nedeni sponsorlu reklam çalışmalarına gerekli bütçeyi ayırmamanız olabilir.

Bizden söylemesi. Bilginize.