Facebook metin kısıtlaması kaldırıldı. Facebook, reklam görsellerindeki yazı sınırlamasını kaldırdığını açıkladı.

Birçok reklamveren için sorun yaratan metin kısıtlamaları nihayet sona erdi. Yeni güncelleme ile, reklam verirken kullanılan görsellerde %20’den fazla metin içerme kısıtlaması artık geçerli değil.

Peki, daha önce nasıldı ve Facebook, reklam görsellerine neden metin kısıtlaması koyuyordu?

Çok uzun süre Facebook, Facebook ve Instagram kullanıcılarına, reklam görsellerinde fazla kullanılan metinlerin kullanıcılar tarafından sevilmediğini bu sebeple de kısıtlama yapıldığını belirti. Genel kullanıcı deneyimini iyileştirmek için kısıtlama yapıldığı açıklanmıştı. Ve buna bağlı olarak, geçmiş dönemde Facebook, hazırlanan reklam görsellerinde fazla (%20’den fazla) metin içeren reklamları onaylamıyordu. Durum böyle olunca  hazırlanan tasarımların tekrar uygun hale getirilmesi için çalışılması, yeniden biçimlendirilmesi ve planlanması gerekiyordu. Hazırlanan bir çalışmanın en baştan düzenlenmesi hem zaman kaybına hem de reklamverenlerin mutsuz olmasına sebep oluyordu.

Reklamverenleri mutlu eden bu yeni güncelleme ile %20 olan metin kısıtlaması kalktı, %20’den yazı bulunduran reklam görselleri, diğer reklamlar ile aynı şekilde görüntülenecek ve aynı sayıda kişiye ulaşacak demek oluyor. Ancak Facebook hala %20’den daha az metin içeren reklam görsellerinin daha iyi performansa sahip olduğunu savunuyor.

Reklam görsellerindeki metin kısıtlamasının olduğu dönemlerde, reklamverenler görsellerin onaylanıp onaylanmayacağını kontrol etmek için Facebook’a bağlı “Metin Bindirme” aracını kullanıyordu. Bu araç görsellerin onaydan geçip geçmeyeceğini derecelendirerek (uygun/düşük/orta/yüksek) bilgi veriyordu.

Facebook, reklam görseli kısıtlamalarını kaldırdığı için bu araç artık kullanılamıyor.

Bu yeni güncelleme ile ilgili kim ne düşünür tam anlamıyla bilmiyoruz fakat biz de Facebook gibi düşünüyoruz, verilmek istenen mesaj için, etkili bir görsel, kısa ve öz bir metin yeterli olacaktır.