Hashtag kullanımı sosyal medyada hesabı olan herkes için oldukça önemli bir konu ve galiba sosyal medyada hesabı olmayan da çok az insan var. Bununla beraber her kullanıcının konuyla ilgili  ufak da olsa bir sorunu  ya da kafasında  kaç tane kullanmalı?,neleri seçmeli? gibi bir çok soru oluşuyor.

Öncelikle, hashtag pound işareti  yani “#” olarak da bilinen bir kelime veya anahtar kelime öbeğidir.

Hashtag kullanımı, sosyal medyada paylaşılan görsellerin açıklama kısmındaki yazıların içinde,paylaşılan konu ile ilgilenebilecek kişilerin bir anahtar kelime yardımıyla  aradıkları şeyi bulmaları için kullanılır. Doğru kullanılan hashtag, gönderilere dikkat çekmek ve etkileşime teşvik etmek için oldukça yardımcıdır.

Kişiler,markalar, firmalar daha fazla kişiye ulaşmak ve daha fazla etkileşim almak ve takipçi sayısını arttırmak için hashtag kullanımına önem veriyor. Fakat gereğinden fazla kullanılan, cümle şeklinde kullanılmaya çalışılan ve konuyla alakası kullanılan hashtag’ler bilgi kirliliğine yol açıyor ve istenilen sonuç elde edilemiyor. Seçilen hashtag’lerin daha önce açılmış olması önemlidir  ve ne kadar çok kişi tarafından kullanılmışsa o kadar fazla kişiye ulaşılabilmesini sağlayacaktır. Yanlış ve gereğinden fazla kullanımdan dolayı Instagram hashtag sayısına sınırlama getireceğini açıklamıştı ve uygulamaya başladı. Bu sınırlama ile birlikte içerikle alakalı olmayan hashtag’ler artık kullanılamayacak ve 30 ile sınırlı olacak.

Peki nasıl kullanılır?

  •  “#hashtag” şeklinde araya boşluk bırakmadan yazmak gerekiyor.
  • İçinde rakam bulunabilir fakat sembol veya noktalama işareti kullanılamaz.
  • Açıklamanın başına, ortasına veya sonuna koyulabilir.
  • Farklı ve özgün olsun diye kimsenin aramayacağı  hashtag üretmek çok faydalı olmayacaktır o yüzden daha genel terimler seçmek gereklidir ki ulaşılabilir olunsun.
  • Dikkat edilmesi gerekenlerden biri de 30  ile sınırlandırma olmasıdır.Eğer yayınladığınız posta sponsorlu reklam çıkmak istiyorsanız 30’u aşmamanız gerekiyor. Sınırlama sayısını geçtiğiniz takdirde Instagram öne çıkarma işleminize izin vermeyecektir.

Yani her şey ayarında ve anlamlı ise güzeldir. 🙂

Nasıl kullanılır ile ilgili size yardımcı olacak bir bağlantıyı da buraya bırakıyorum 🙂

Biz de Becreative Reklam Ajansı olarak, Antalya‘da hem birlikte çalıştığımız marka ve firmaları hem de sosyal medya ile ilgili desteğe ihtiyaç duyan marka firmalara  fayda sağlamak için çalışıyoruz.