Kampanya, sosyal medyada görünür olmanın yanında, kalıcı olabilmenin de anahtarı.

Bilgisayarlarımız, tabletlerimiz ve neredeyse elimizden düşürmediğimiz telefonlarımızla sosyal medya hayatımızın tümünü kaplıyor. Durum böyle olunca firmalar, sosyal medya kullanımının önemi ve gerekliliğini daha net görmüş ve kabul etmiş oluyor. Firmalar daha önce sosyal medya kullanımı ile ilgili, kullanmalı mıyız diye düşünürken şimdi sosyal medyada nasıl yükseliriz diye düşünüyorlar. Sosyal medyada dikkat çekmek, bilinir olmak ve kalıcı bir hedef kitleye sahip olmak için en iyi yollardan biri de hazırlanan kampanyalar.

Doğru hazırlanan kampanyaların firmalar için sosyal medyada kalıcılığı sağlayacak güçte olduğu unutulmamalıdır.

Doğru ve etkili bir şekilde hazırlanan sosyal medya kampanyalarını oluşturmak düşündüğünüz kadar karmaşık ve zor değil. Biraz zaman ve araştırmayla doğru  bir kampanya oluşturabilirsiniz. Bunun  için izlenmesi ve uygulanması gereken yolları takip etmeniz yeterli olacaktır.

  • Kampanyanız için önce hedefinizi daha sonra hedef kitlenizi belirlemeyi unutmayın!

Hazırlayıp kullanıcılara sunacağınız kampanya ile neye ulaşmak istediğinize karar vermelisiniz. Firmanızın, markanızın tanıtımını mı yapmak istiyorsunuz?, takipçi kazanmak mı istiyorsunuz? Kime ulaşmak istediğinizi belirlemelisiniz. Hedef kitlenizi kimler oluşturuyor?, neler ilgilerini çekiyor?, hangi sosyal medya platformlarını kullanıyorlar? ve ne istiyorlar? bu soruların cevaplarını doğru şekilde cevaplayarak kitlenizi belirleyebilir  ve kampanyanızı doğru sosyal medya platformunda başlatabilirsiniz. Böylece ulaşmak istediğiniz herkese kampanyanızı duyurabilir ve olumlu etkileşimler alabilirsiniz.

Peki kampanya hazırlarken nelere dikkat etmeliyiz?

  • Kampanyanıza katılacak kullanıcılardan ne istediğinize karar vermelisiniz!

Belirlediğiniz hedef kitlenizin kampanyaya katılabilmeleri için çok fazla şart öne sürmemelisiniz. Birden fazla şartı sağlamalarını isterseniz bu katılımcıları sıkacaktır unutmayın.

Şartları;

Beğen yada takip et; Sayfanızı beğenmeye  yada takip etmeye yönlendirebilirsiniz.

Paylaş yada Retweetle; Kampanya postunu kendi sayfalarında herkese açık olacak şekilde paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

Sayfada Oluşur; Katılmak isteyen kullanıcıları, kendi sayfalarında  #hashtag yada sayfanızı etiketleyerek kampanyanızı paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

  • Kampanya için doğru isim bulmalısınız!

Kampanya ismi oluştururken çıkacağınız reklamı da göz önünde bulundurmalısınız. Seçtiğiniz uzun isimler reklam çıkmak istediğinizde sorun yaratacaktır. O yüzden kısa ama kampanyanızı doğru anlatan ve tamamlayan bir isim kullanmalısınız.

  • Kampanya süresini ve kurallarını belirlemelisiniz!

Kampanyanın kurallarını, ne zaman başlayacağını ve biteceğini, sonuçların ne zaman açıklanacağını belirlemeli ve  katılımcıları bilgilendirmelisiniz.

  • Katılımcılara ne hediye edeceğinizi belirlemelisiniz!

Vereceğiniz hediyenin, oluşturduğunuz hedef kitleye uygun olduğundan emin olmalısınız. Hedef kitlenizin dikkatini çekecek bir hediye seçmelisiniz ki istediğiniz geri dönüşümü alabilesiniz.

  • Uygun ve dikkat çekici bir görsel hazırlamalısınız!

Hazırladığınız kampanyanıza uygun görseli belirlemeli ve hedef kitlenizin dikkatini çekecek şekilde hazırlamalısınız. Görsel oldukça önemli unsurdur. Unutmayın ki paylaşımlarınızda kullandığınız yazıdan çok görseliniz göz önünde olacak ve dikkat çekecektir.

  • Kampanya süresi kadar kuralları da önemseyin!

Sonuçlar ne zaman açıklanacak?, yaş sınırı var mıdır-nedir? ve sonuçlar nereden açıklanacak? Kullanıcılar kuralları ve bu soruların cevaplarını net olarak bilmek isteyeceklerdir.

  • Katılımcılar ile etkileşimi bırakmayın!

Hazırladığınız kampanyanıza sorular ve yorumlar gelecektir. Olumlu yada olumsuz tüm etkileşimlere geri dönüş sağlamanız oldukça önemli.

Kampanya bitiminde katılımcılara kazananı duyurmalı ve verdiğiniz hediyenin kazanan kişiye ulaştığını göstermelisiniz. Daha sonra kazanılan hediye ile birlikte katılımcının mesaj yada fotoğrafını paylaşırsanız bu durum güvenilirliğinizi de arttıracaktır.