Reklam planlaması, üzerinde çalışılan zaman harcanan tasarım kadar önemli bir konudur. Reklam planlaması  oldukça kapsamlı,ciddi emek ve araştırma isteyen bir iştir.

Doğru bir reklam planlaması hazırlamaya başlamadan önce hedeflerin doğru belirlenmesi önemlidir. Bir reklam planı oluşturulurken ilk önce reklam amaçları planlanmalı ve yapılan plan doğrultusunda da kullanılacak sosyal medya mecralarından hangisi ya da hangilerinin daha doğru olacağına  kararı verilmelidir.Belirlenen hedefler doğrultusunda, önemli bazı soruların cevaplarına ihtiyaç olacaktır.

Bu sorular;

  • Vermek istenilen mesaj nedir?

  • Ulaşılmak istenen hedef kitle kimlerdir?

  • Ulaştırılmak istenen reklam hangi sosyal medya mecralarında yayınlanmalıdır?

  • Reklam ne zaman yayınlanmalıdır?

  • Reklama ayrılan bütçe ne olmalıdır?

Farklı,özgün, akılda kalıcı ve çarpıcı bir şekilde hazırladığınız reklam tasarımınızı,uygun sosyal medya mecrasında, uygun zamanda yayınlamaz, yani reklam planlamasını doğru şekilde yapmazsanız hem reklam veren hem de reklam ajansı başarısız olacaktır. Bunun sonucunda, üzerine zaman harcadığınız,özenerek hazırladığınız tasarımda elde edilen tüm başarı bir anda yok olacaktır.

Reklam başarılarının büyük bölümü -yarısından fazlası diyebiliriz- doğru reklam planlamasına bağlıdır.

Reklam planlamasında ise en önemli unsur Zamanlama! Bunu en güzel şöyle anlatabiliriz galiba;

Hedef kitlenizi,reklamınızı ayarladınız her şey gayet güzel ama reklamı yayına alacağınız zamanı es geçtiniz. Ya reklamı yayına aldığınız zamanlar içerisinde belirlediğiniz hedef kitleniz sosyal medyayı aktif kullanmıyorsa? İşte burada takılı kalmanız olası, çünkü böyle olduğunda beklediğiniz geri dönüşü alamazsınız.

Hedef kitleyi doğru analiz etmek, zamanlama kadar önemli. Reklamın,doğru ve istenilen hedef kitleye ulaşması için,ulaşmak istediğiniz hedef kitle neleri takip eder,hangi sosyal medya mecrasında yakalanabilir hatta ulaşılmak istenen hedef kitle nerelerden geçer bile oldukça önemlidir. Şöyle bir örnek ile daha anlaşılır olacaktır, reklam yayınlamak için açık hava platformu seçtiniz peki ama oradan geçen kişiler hedef kitleniz içerisinde mi? Düşündünüz,araştırdınız mı? Cevabınız “hayır” ise üzerinde büyük hevesle emek,mesai harcadığınız ve geri dönüş almak için sabırsızlandığınız reklamın başarılı olmasını beklememelisiniz.

Böyle bir reklam tabi ki hedef kitlenize ulaşamaz değil ama beklentinizi karşılamayacaktır bu bir gerçek.