Reklam yasağı yolda ve hızla yaklaşıyor. Henüz Resmi Gazete’de yayınlanmamış olsa da reklam yasağının gazetede yayınlanmasından sonra yürürlüğe gireceği biliniyor.

1 Ekim 2020’de, Resmi Gazete’de yayınlanmasının ardından yürürlüğe giren sosyal medya düzenlemesi ile sosyal medya platformlarına Türkiye’de temsilci atama zorunluluğu getirilmişti.

Peki, reklam yasağı yolda iken sosyal medya platformları neden temsilci atamadılar ya da temsilci atarlarsa ne olur? Sosyal Medya platformlarının bu konudaki korkuları nedir?

Dönemin yetkilileri, sosyal medya platformunu kullanan kişilerin bilgilerine erişim isteyebilir.

Sosyal medya platformları büyük miktarlarda vergi ödemek zorunda kalabilirler.

Hukuki anlamda sorumluluk almamak ve hukuki yaptırımlardan uzak kalmak istemeleri de bunlardan biri.

Yasal temsilci atamak Temsilci atamaları için 30 gün süre verilmiş ve bu süre içinde temsilci şartını yerine getirmeyen, Facebook, Instagram, Tik- Tok, YouTube, Twitter başta olmak üzere sosyal medya platformlarına ilk etapta 10’ar milyon, ikinci etapta 30’ar milyon ceza kesilmiş ve 30 gün süre verilmişti.

İkinci yaptırımdan sonra; YouTubeNetflixSpotify ve Amazon Prime Video gibi platformlar, RTÜK’ten yayın lisansı almış ve temsilci atayacaklarını açıklamıştı. Temsilci bildirmeyen, sosyal medya platformları için verilen 30 günlük ek süre ise 1 Ocak 2021 tarihinde sona erdi. Bununla birlikte Instagram, Facabook, Twitter gibi birçok sosyal medya platformuna 3 ay süreli reklam yasağı gelecek. Yasağın ne zaman başlayacağı henüz kesinleşmemiş olsa da, Nisan ayına kadar temsilci atanmazsa dördüncü aşama olarak sunulan bant genişliği miktarı Nisan’da %50, Mayıs ayında ise %90’a kadar daralacak. Buna bağlı olarak da sosyal medya platformlarına erişim, dolaylı yoldan kısıtlanmış olacak. 

Sosyal medya platformlarını kullanan firma ve markalar için sponsorlu reklamları kullanamamak haklı şekilde endişe verici bir durum. İlerleyen zamanlarda neler olacak biz de merak ediyoruz.