Sponsorlu Reklamlar sosyal medya kullanıcılarının olmazsa olmazı. Günümüzün güçlerinden biri sosyal medya,sesimizi duyurmak ve istediğimiz hedef kitleye ulaşabilmek için. Firma ya da şahıs farketmeksizin,ismini duyurmak,tanınırlığı arttırmak,markasını ve satışlarını ön plana çıkarmak isteyen hemen herkes sponsorlu reklamları kullanıyor.

Sponsorlu Reklamlar için belirli bir bütçe ayıran tüm Facebook ve Instagram kullanıcıları reklam verebilir. Üstelik başlangıç için çokta yüksek bir bütçe belirlemek zorunda değilsiniz. Fakat Facebook’un reklam politikası oldukça sıkı. Yayınlanmak istenen reklam öncelikle sıkı bir kontrolden geçiyor ve uygunluğu onaylanırsa reklamlar yayınlanıyor aksi takdirde revize edilmesi için bilgi veriliyor. Bu sebeple öncelikle doğru bir reklam planlaması yapılması oldukça önemli.

Peki, Sponsorlu Reklamlar neden onaylanmıyor?

Facebook bu kontroller ile ilgili bilgileri ve yapılması gerekenleri gayet açık bir şekilde anlatıyor. Facebook ve Instagram’ın reklam politikaları gereği,sponsorlu reklamlarınıza onay verilmemesinin sebeplerinin başında gelenler şu şekildedir;

  • Topluluk standartlarına uyumsuzluk
  • Yasadışı ürün veya hizmetler
  • Tütün ürünleri ve alkol ile ilgili ürünler
  • Cinsel içerikler
  • Ayrımcı uygulamalar
  • Aldatıcı içerikler

Bu bilgilerin detaylarına linkten ulaşabilir ve merak ettiklerinizi detaylı bir şekilde öğrenebilirsiniz;

https://www.facebook.com/policies/ads

Hazırlanan ve yayına sokulması istenen Sponsorlu Reklam kontrolden geri döner ve onaylanmaz ise ne yapılabilir?

Sponsorlu Reklam çalışmanız kontrolden dönüp,onaylanmadığında, Facebook tarafından, reklam hesabınızla ilişkili e-posta adresinize, reklamınızın neden reddedildiğini belirten bir e-posta gönderilir.

Öncelikle, eğer bir hata olduğunu,hazırladığınız çalışmanın hiçbir kuralı ihlal etmediğini düşünüyorsanız itiraz edebilir ve kararın tekrar gözden geçirilmesini talep edebilirsiniz.

Eğer bir hata olabileceğini,bir şeyi atlamış olabileceğinizi düşünüyorsanız,reklamınızın reddedildiğini belirten e-postadaki bilgileri kullanarak reklamınızı düzenleyebilir ve ilkelere uygun bir reklam oluşturabilirsiniz.