Sponsorlu reklamlar, sosyal medyada bilinir olmanız için oldukça önemli. Sponsorlu reklamlar,özenle hazırlayıp yönettiğiniz sosyal medya hesabınızı,sizden haberi olmayan potansiyel takipçilerinize tanıtmak için en uygun yollardan biri.

Günümüzde en büyük iletişim ve etkileşim yolunu sosyal medya oluşturuyor. Artık kişiler ihtiyaçlarının büyük bir bölümünü sosyal medya üzerinden karşılıyor.Bu nedenle ulaşmak istediğiniz hedef kitleyle bağlantı kurmanın en hızlı ve etkili yolu sponsorlu reklamlar. Üzerinde “Sponsorlu” yazan görseller Facebook ve Instagram’da, özellikle son dönemlerde sıkça karşımıza çıkıyor.  Hani şu “ben böyle bir hesabı takip etmiyorum,bu ne?” diye şaşırdığımız görseller işte onlar sponsorlu reklamlar.

  Peki sponsorlu reklamlar ile ilgili ne kadar bilgiye sahipsiniz?

 Sponsorlu reklamlar ile detaylı hedef kitle seçimi yapabilirsiniz. Sponsorlu reklamlar kullanılan diğer reklam yollarına göre daha uygun maliyetlidir. Belirlediğiniz düşük bir bütçeyle bile başlayabilirsiniz. Reklamınızı görmesini istediğiniz kişileri yaş, cinsiyet, demografik özellikler açısından sınıflandırabilir ve isterseniz belirlediğiniz özel bir hedef kitlenin karşısına çıkarak geri dönüşleri artırabilirsiniz. Böylece reklam hedefinizi daraltıp bütçede tasarruf sağlayarak gereksiz harcama da yapmamış olursunuz. Instagram reklamlarının bir diğer özelliği ise reklamınızı gören kullanıcıları bir link yardımıyla web sitenize,belirlediğiniz bir telefon numarasına yönlendirerek reklamlarınızı daha etkili hale getirebilirsiniz.

 Sponsorlu reklamlar, Facebook ve Instagram üzerinden ayrı şekilde verilebilir. Ancak,Instagram reklamları Facebook’a bağlı olduğundan, isterseniz Facebook reklam paneli üzerinden yayınladığınız sponsorlu reklamları aynı anda Instagram’da da yayınlayabilirsiniz.

Sponsorlu reklamlar olmadan, yalnızca sosyal medya hesaplarınızdan paylaştığınız post ya da hikayeler ile tanınır olmanız ve istediğiniz geri dönüşleri almanız çok kolay olmayacaktır. Sosyal medya ajanslarının yapmış oldukları tasarımları sayfalarda paylaşarak takipçilerinize vermiş olduğunuz hizmeti, sponsorlu çalışmalar ile desteklemeniz, daha fazla kişiye ulaşıp ,daha fazla etkileşim almanızı sağlar. Bunu için doğru bir sponsorlu çalışma yapmanız gerekir.

 Sosyal medya hesaplarınızdan beklediğiniz etkileşimi alabilmek ve tanınır olmak için doğru bir sponsorlu reklam çalışması yapmanız gerekiyor. “O kadar uğraşıyorum ama istediğim etkileşimi alamıyorum”,”reklam ajansıyla çalışıyorum beklediğim etkileşimi alamıyorum” diye mi düşünüyorsunuz? Peki, sponsorlu reklam çalışmalarına  ne kadarlık bir bütçe ayırdınız? Sponsorlu reklam çalışmaları için bütçe ayırdınız mı?

 Şöyle ki ; bir reklam ajansı ile anlaştınız ve sosyal medya hesaplarınız için tasarım ve yönetim gerçekleştiriyorlar. Bu yapılan çalışmalar sadece sizi takip eden takipçileriniz ve eklemiş olduğunuz hashtagler ile potansiyel müşterilerinize ulaşmış oluyor. Reklam ajansları markaların dışarıdan görülen yüzleridir. Reklam ajansları sizin vitrininizi güzelleştirir. Bu vitrini müşterilerinizin önüne çıkarmak için yapmanız gereken, sponsorlu reklam için bir bütçe belirlemektir. Reklam ajansınız ne kadar iyi iş çıkarıyor olsa da siz bunu sponsorlu reklam ile desteklemezseniz yapılan çalışma sadece sayfanızda sizi takip eden kişiler tarafından görülebilir ya da takipçilerinizin çevresindeki kişiler tarafından, peki bu sizin için yeterli mi?

Sponsorlu çalışmalar, yapılan güzel işlerinizin, sizi takip etmeyen, sizden haberdar olmayan potansiyel müşterilerinize ulaşabilmesi için en uygun işlemlerden bir tanesidir.

Sosyal medya ajansı ile çalışmadan önce bunları düşünmeli ve ajanslara neden sosyal medyadan dönüş alamıyorum dememelisiniz 🙂  Sosyal medyadan bir dönüş alamıyorsanız ya doğru yönetilmiyorsunuz ya da gerekli harcamayı yapmıyorsunuzdur. Bizden söylemesi. Bilginize. 🙂